onsdag 12 januari 2011

Ska jag gå till jobbet i morgon?

I Sverige finns det något ädelt över att alltid ta sig till jobbet och jobba - oavsett!
Det finns inget: "Nej men jag bär på en blandning av ebola, fågelinfluensan, sars och kolera så jag stannar hemma idag, ni får klara mötet utan mig": Nej istället ska man pallra sig dit, sitta och hosta och snora och smitta ner alla andra. Speciellt dom andra som vill ut och träna och är extremt trötta på att gå och bära på lätt halsont. (Obs, bara så lite att man inte kan träna men aldrig så mkt att man är riktigt sjuk!).

Så klart vet jag varför. Man vill inte fejsa det fakta att man är utbytbar. Man går till jobbet, eller rättare sagt, kryper till jobbet med rödsvullna ögon, hes röst och hostslem som rinner lite lätt ur mungipan. Det är ett sätt att kommunicera till sina kollegor. "Okej, här ser ni: så här mycket behöver ni mig, så mycket att jag måste masa mig till jobbet i det här tillståndet! Fattar ni?!"

Och av den anledningen har jag lite ont i halsen just nu och är osäker på om jag kommer att kunna träna imorgon! Grrrr......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar