måndag 10 januari 2011

Gaddar och vinterlöparskor

Var inne runt i stan och letade dubbar/skruvar (vad det nu kan heta) att skruva fast rakt i löparskon för att slippa dessa helvetiska broddar ...

(broddar = gaddprydda gummigrejer att spänna runt springskorna så att man inte ska halka i snön. Förutom att man inte halkar bidrar dom med klämda tår samt extra träning genom att dom är så tunga och klumpiga).

... I vilket fall hittade jag inga. Och smarta som dom är på butikkkerna så krängde dom på mig ett par vinterlöparskor istället.  Dom kostade way mer än vad jag hade tänkt lägga "lösa gaddar". Men när jag gick från butikkken så tänkte jag att det kanske kan vara bra ändå. Om jag nu köper ett par vinterlöparskor, alltså jag har ett par andra som fungerar suveränt - bara inte när det är is och hal snö) så innebär det kanske att jag kommer igång igen - på riktigt - med min löpning? Eller ... ?

Återstår att se. I morgon ska jag inviga vinterlöparskorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar