tisdag 18 januari 2011

Åt vilket håll är formen på väg?

Det gick tungt idag på träningen idag.

Min målsättning var att vara riktigt trött när passet var över. Och att gå ut hårdare än vad jag trodde jag orkade. (Fick kommentaren att jag borde springa med ryggsäck efter förra passet eftersom jag lökade ...! What?!) Dagens pass var upplagt som så att vi skulle köra 3 x 5 x 500m och öka tempot efter var femte intervall.

Så i vilket fall: Jag gick ut hårt (efter mina referenser).  Låg mycket längre fram i träningsgruppen än vad jag brukar göra. Och efter 5 intervaller var jag mkt riktigt lite för trött för att egentligen kunna öka tempot. Men - fuck it, det gjorde jag ändå. (Living on the edge och allt det där... jada jada) Resultatet: jävligt trött efter 10 intervaller och då var det 5 kvar som skulle gå ännu fortare.

Med två påsar sand knutna runt fötterna (kändes det som) och med lungor små som fingerborgar (kändes det som) gav jag mig iväg på de sista fem intervallerna. Jag ökade inte tempot men tog mig runt och tror faktiskt att jag höll mig till min målsättning. Jag var riktigt trött när jag kom i mål.

På nedjoggen hem ansträngde jag mig för att orka med att prata lite med de andra (irriterande pigga) medlöparna från passet. Så fort jag fick tillfälle vek jag av hem. Och måste säga att jag ändå är nöjd med dagens pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar