söndag 16 januari 2011

1992

För länge sen .... för lääääänge läääääänge sen var jag rätt ok på att springa.

Jag tävlade främst i terränglöping och 800 m. Och så brände jag av en massa millopp just for fun. Och jag sprang oftast 10 k på runt 45 min utan större ansträngning. Om jag någon gång var uppe och nosade runt 50 min så var det för att jag typ var på fest kvällen och natten innan, eller för att jag plockat svamp längst vägen.

Men nu är det så illa att mitt första delmål för i sommar är att springa milen på under 50 min. Förra sommaren sprang jag Lidingö tjejmil på .... ok, 59 minuter?! Ok jag var inte övertränad på något vis men så långsamt trodde jag inte att jag kunde springa. Sist jag sprang den banan på tid (alltså för läääänge läääänge sen) tog det 42 minuter och då hade jag tävlat dagen innan. Deprimerande.

Helvete ... vad irriterande det är att jag tappat så mkt löpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar