söndag 23 januari 2011

Hissjazz och diselångor

11k, Södermalm runt.

As I said, de senaste typ ... 10 åren har inte direkt varit mina bästa löparår. De fåtal gånger jag masat mig sträckan Södermalm runt har det mest handlat om att just - ta mig runt. I dag kändes det som en vändning. Jag orkade driva på med lite fart hela vägen. Det var nog inte fråga om några kanontider men att döma av de andra löparna jag mötte eller sprang om så hade jag rätt god fart.

Detta trots att:
- Jag käkade en vegoburgare 45 min innan start. Den hade inte riktigt hunnit ut till tarmarna då jag begav mig iväg.
- Att det var enormt mycket långtradare ute denna dag som hade de gjort upp om att stanna och pysa ut så mkt avgaser som det var möjligt där jag passerade.
- Att ipoden envisades med att spela dom sämsta låtarna på spellistan OCH dessutom vägra ändra track när jag tryckte, tryckte och tryckte.

En förbättring alltså. + !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar