måndag 7 mars 2011

På tal om piprensare, sugrör och ...

... Life, så är man för trött för att träna vissa kvällar. Typ idag. Så jag skriver lite om löpning i stället.

Tänkte jag skulle försöka få lite fart i benen.
Detta genom att köra kortare pass, färre repetitioner på intervallträningarna och längre vila mellan intervallerna. Helt enkelt spara orken för att kunna gasa på lite mer ibland, inte bara masa mig igenom passen.

Vidare tänker jag skippa dom riktigt långa passen ett tag. Orken att hålla på länge - den har jag ärvt från mors sida och den verkar lätt att hitta tillbaka till. Men farten ... oj oj oj ... den tappade jag någonstans i slutet av -90 talet. Så det är den jag ska försöka hitta.

Efter tre träningspass känns det redan bättre. Känner t o m att ... vaderna känns lite större? Och jo dom ser större ut också. Som Kalle sa: "Från piprensare till sugrör".
Men det duger för mig.

Ska man kunna klämma milen på en ok tid i sommar tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar