söndag 3 april 2011

Stadsterränglöpning

Eftersom det lutar åt att jag kanske ska köra ett Fjällmaraton i Jämtland i sommar har jag kommit på att jag måste upphotta mina träningsrundor. Både gällande längd och terräng. Om man tänker sig att man ska upp och ner för tre fjälltoppar så kanske inte Södermalm runt är bästa rundan?!

Om inte ...

Det slog mig när jag var ute idag att det kan ju bli hur kuperat som helst. (Ok jag befinner mig inte direkt på kärnfysiker nivå här) Men jag har faktiskt inte tänkt så innan. Antingen springer jag terräng eller så springer jag stadslöpning. Men idag sprang jag "stadsterränglöpning" (Rock´n´roll ... :D) Varenda trappa, slänt eller uppförsbacke jag såg sprang jag upp för (och direkt ner i vissa fall). Upp, ner, upp, ner, upp, ner... När jag kommit fram till Långholmen (från Skanstull) hade jag sprungit i en timma (!!) och var jag rejält trött av allt klättrande och halkande.
Och det var väldigt roligt! Tiden bara flög iväg.

Det här ska jag fortsätta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar